Toyota’nın 14 Yönetim İlkesi

toyotanın 14 yönetim ilkesiİlke 1: Yönetim kararlarınızı, kısa vadeli finansal hedefler pahasına bile olsa, uzun vadeli bir felsefeye dayandırın.

Herhangi bir kısa vadeli karar vermenin yerine geçen felsefi bir amaç duygusuna sahip olun. Çalışın, büyütün ve organizasyonun tamamını para kazanmaktan daha büyük ortak bir amaca doğru hizalayın. Şirketin tarihindeki yerini anlayın ve şirketi bir üst seviyeye çıkarmak için çalışın. Felsefi göreviniz diğer ilkelerin temelidir.

Müşteri, toplum ve ekonominin değerini oluşturun – bu sizin başlangıç noktanızdır. Şirketteki her fonksiyonu, bunu başarabilmesi için değerlendirir.

Sorumlu olmak. Kendi kaderini belirlemeye çalış. Kendine güven ve kendi yeteneklerine güven ile hareket et. Kendi davranışlarınız için sorumluluk alın ve katma değer üretmenizi sağlayacak becerileri geliştirin.

Detaylı bilgi ve kayıt için görsele tıklayınız

İlke 2: Problemleri görünür kılmak için sürekli proses akışı oluşturun.

Yüksek katma değerli, sürekli akış sağlamak için iş sürecini yeniden tasarlayın. Herhangi bir iş projesinin boşta kaldığı veya birisinin üzerinde çalışmasını beklediği süreyi sıfıra indirmeye çalışın.

Malzemeyi ve bilgiyi hızlı bir şekilde hareket ettirmek, süreçleri ve insanları birbirine bağlamak, böylece problemlerin doğru şekilde çözümün sağlamak için akış yaratın.

Örgütsel kültürünüz boyunca akışı belirginleştirin. Gerçek bir sürekli gelişim sürecinin ve gelişmekte olan kişilerin anahtarıdır.

İlke 3: Aşırı üretimi önlemek için “Çekme” sistemini kullanın.

Müşterilerinize ne istediklerini, ne zaman isterlerse istediklerini, üretim sürecinde tedarik edin. Tam zamanında ve temel prensipte tüketimle başlayan maddi ikmal.

Her ürünün küçük miktarlarını stoklayarak ve müşterinin gerçekte ne aldığına bağlı olarak sık sık yeniden stoklama yaparak envanterin işlenmesinde ve depolanmasında çalışmalarınızı en aza indirin.

Zararlı envanteri izlemek için bilgisayar programlarına ve sistemlerine güvenmek yerine, müşteri talebindeki günlük değişikliklere duyarlı olun.

İlke 4: İş yükünü seviyelendirin (Heijunka). (“Tavşan değil kaplumbağa gibi çalış”).

İsrafın giderilmesi, yalının başarılı olması için denklemin sadece üçte biri kadardır. İnsanlara, donanımlara ve üretim programındaki eşitsizliğin giderilmesine verilen önemi ortadan kaldırmak aynı derecede önemlidir – ancak genel olarak yalın ilkeleri uygulamaya çalışan şirketlerde anlaşılmamaktadır.

Tüm üretim ve hizmet süreçlerinin iş yükünü, çoğu şirkette tipik olan gruplar halinde projeler üzerinde çalışmaya başlama / durdurma yaklaşımına bir alternatif olarak çalışın.

İlke 5: Kaliteyi ilk seferde doğru almak ve sorunları çözmek için durma kültürü oluşturun.

Müşterinin kalitesi, değer teklifinizi yönlendirir

Mevcut tüm modern kalite güvence yöntemlerini kullanın

Ekipmanınıza sorunları tespit etme ve kendini durdurma yeteneğini geliştirin. Bir makine veya sürecin yardıma ihtiyacı olduğunu ekip veya proje liderlerine uyarmak için görsel bir sistem geliştirin. Jidoka (insan zekasına sahip makineler) “bina içi” kalitenin temelidir.

Sorunları hızlı bir şekilde çözmek ve karşı önlemleri almak için organizasyon destek sistemlerinizi kurun.

Kültürünüze, uzun vadede verimliliği artırmak için ilk seferde kaliteyi elde etmek için durma ya da yavaşlama felsefesini geliştirin.

İlke 6: Standartlaştırılmış görevler sürekli iyileştirmeler ve çalışanların güçlendirilmesinin temelidir.

İşlemlerinizin öngörülebilirliğini, düzenli zamanlamasını ve düzenli çıktısını korumak için her yerde kararlı, tekrarlanabilir yöntemler kullanın. Akış ve çekmenin temelidir.

Günümüzün en iyi uygulamalarını standartlaştırarak bir süreçle ilgili birikmiş öğrenmeyi bir zamana kadar yakalayın. Yaratıcı ve bireysel ifadelerin standart üzerinde gelişmesine izin verin; sonra onu yeni standarda dahil edin, böylece bir kişi ayrıldığında öğrenmeyi bir sonraki kişiye devredebilirsiniz.

İlke 7: Görsel Kontrol’ü kullanın, böylece hiçbir sorun gizlenmez.

İnsanların standart durumda olup olmadıklarını ya da ondan sapmalarını hemen belirlemelerine yardımcı olmak için basit görsel göstergeleri kullanın.

İşçinin odağını işyerinden uzağa kaydırırken bilgisayar ekranı kullanmaktan kaçının.

Akış ve çekmeyi desteklemek için, işin yapıldığı işyerinde basit görsel sistem tasarlayın.

En önemli finansal kararlarınız için bile raporlarınızı mümkün olduğunca tek bir kağıda düşürün.

İlke 8: Yalnızca çalışanlarınıza ve işleminize hitap eden güvenilir, tamamen test edilmiş teknolojiyi kullanın.

İnsanları insanlarla değiştirmemeleri için teknolojiyi kullanın. Genelde insanları desteklemek için teknoloji eklemeden önce süreci manuel olarak çalışmak en iyisidir.

Yeni teknoloji çoğu zaman güvenilmezdir ve standart hale getirilmesi zordur ve bu nedenle “akışı” tehlikeye atar. Genel olarak işe yarayan kanıtlanmış bir süreç, yeni ve denenmemiş teknolojiye göre önceliklidir.

İş süreçlerinde, üretim sistemlerinde veya ürünlerde yeni teknolojiyi benimsemeden önce gerçek testler yapın.

Kültürünüzle çelişen veya istikrarı, güvenilirliği ve öngörülebilirliği bozabilecek teknolojileri reddedin veya değiştirin.

Bununla birlikte, işe yeni yaklaşımlar ararken kişileri yeni teknolojileri düşünmeye teşvik edin. Denemelerde kanıtlanmışsa ve süreçlerinizdeki akışı artırabilirse, tamamen düşünülmüş bir teknolojiyi hızla uygulayın.

İlke 9: İşi iyice anlayan, felsefeyi yaşayan ve başkalarına öğreten liderler yetiştirin.

Onları kurum dışından satın almak yerine, içinde lider büyütün.

Liderin işini sadece görevleri yerine getirmek ve iyi insan becerilerine sahip olmak olarak görmeyin. Liderler, şirketin felsefesi ve iş yapma şekli için rol model olmalıdır.

Bir lider, günlük çalışmayı ayrıntılı olarak anlamalıdır, böylece şirketinizin felsefesinin en iyi öğretmeni olabilir.

İlke 10: Şirketinizin felsefesini izleyen insanlar ve ekipler geliştirin.

Şirket değerlerinin ve inançlarının yaygın olarak paylaşıldığı ve yıllarca yaşandığı, istikrarlı bir kültür oluşturun.

Farklı sonuçlar elde etmek için şirket felsefesinde çalışmak üzere farklı bireyleri ve ekipleri eğitin. Kültürü sürekli olarak güçlendirmek için çok çalışın.

Zor teknik sorunları çözerek kaliteyi ve verimliliği artırmak ve akışı artırmak için Cross fonksiyonel ekipleri kullanın. Güçlendirme yalnızca insanlar şirketi geliştirmek için şirketin araçlarını kullandığında ortaya çıkar.

Bireylere ekip halinde nasıl ortak hedeflere doğru birlikte çalışacaklarını öğretmek için sürekli çaba gösterin. Takım çalışması öğrenilmesi gereken bir şeydir.

İlke 11: Genişletilmiş ortaklar ve tedarikçiler ağınıza, onlara meydan okuyarak ve onların gelişmesine yardımcı olarak saygı gösterin.

Ortaklarınıza ve tedarikçilerinize saygı duyun ve onlara işinizin bir uzantısı olarak davranın.

Büyümek ve gelişmek için dışarıdaki iş ortaklarınıza meydan okuyun. Onlara değer verdiğini gösterir. Zorlu hedefler belirleyin ve ortaklarınıza bu hedeflere ulaşmalarında yardımcı olur.

İlke 12: Gemba’ya gidin ve durumu iyice anlamak için kendiniz görün (Genchi Genbutsu).

Diğer insanların ya da bilgisayar ekranının size söylediklerine dayanarak teori yapmak yerine, verileri kaynağa giderek ve kişisel olarak gözlemleyerek ve doğrulayarak sorunları çözün ve süreçleri iyileştirin.

Kişisel olarak doğrulanmış verilere dayanarak düşünün ve konuşun.

Üst düzey yöneticiler ve yöneticiler bile kendileri için gidip bir şeyler görmeli.

İlke 13: Bütün seçenekleri göz önünde bulundurarak, yavaşça oybirliği ile karar verin (işlevler arası ekipleri kullanın); kararları hızla uygular.

Tek bir yön seçmeyin ve alternatifleri iyice düşünmeden bu yola inin.

Nemawashi, fikirlerini toplamak ve ileriye dönük bir yolda anlaşma sağlamak için etkilenen herkesle sorunları ve olası çözümleri tartışma sürecidir. Bu fikir birliği süreci zaman alıcı olsa da, çözüm arayışını genişletmeye yardımcı olur ve bir karar alındıktan sonra, hızlı uygulama için aşama belirlenir.

Kararlı bir süreç oluşturduktan sonra, verimsizliklerin temel nedenini belirlemek ve etkili karşı önlemler uygulamak için sürekli iyileştirme araçları kullanın.

Neredeyse hiç stok gerektirmeyen tasarım işlemleri. Bu boşa zaman ve kaynakları herkesin görmesi için görünür kılar. İsraflara maruz kaldıktan sonra, çalışanları ortadan kaldırmak için sürekli bir iyileştirme süreci (kaizen) kullanmalarını sağlayın.

Kurumsal bilgi tabanını, istikrarlı personel, yavaş tanıtım ve çok dikkatli hale getirme sistemleri geliştirerek koruyun.

İlke 14: Kesintisiz yansıma (hansei) ve sürekli iyileştirmeler (Kaizen) ile bir öğrenen organizasyon haline gelin.

Yalın ve TPS yolculuğuna asla son vermez.

Bir cevap yazın

İletişim

Ataşehir Bulvarı Metropol İstanbul İş Merkezi C1 Blok K.24 D.360

Ataşehir / İSTANBUL
0850 733 35 14
info@yalindanismanlik.com.tr

Bültene Abone Ol

Bize Ulaşın