Kurum Kültürü ve Aidiyet (Çalışan Bağlılığı) Eğitimi
Toplumlar gibi kurumların da amaçları, iş hayatına bakış açıları, değerleri, ilkeleri, kendilerine özgü nitelikleri vardır. Bu bağlamda, bir kurumun tüm çalışanları tarafından paylaşılan inanç, anlayış ve kurallar bütünü o kurumun kültürünü oluşturur. Kurum kültürü, ilgili kuruluş için neyin önemli olduğunu ve kişilerin birbirileri ile olan etkileşim biçimini belirler ve ne için çaba gösterilmesi gerektiğini anlatır. Ayrıca, çalışanlara organizasyonel aidiyet hissi kazandırır. Kurum Kültürü ve Aidiyet Eğitimi kurum çalışanlarında bu aidiyet hissinin geliştirilmesi ve kurum bünyesinde olumlu bir ortam yaratılması konusunda önemli katkılar sağlayacaktır.
İçerik ;
- Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi
- Kurumsal Kültürün Tanımı ve Özellikleri
- Kurum Kültürü Neden Önemlidir?
- Kurum Kültürünün Yararları
- Kurumun Konuşulan ya da Konuşulmayan Kuralları ve Ortak Değerleri
- Kurum Sembollerinin Önemi
- Kurumdaki İnanışlar ve Davranışların Tespiti ve Geliştirme Çabaları
- Kurumsal Aidiyet Kavramı ve Özellikleri
- Kurumsal Aidiyet, Çalışanlar ve Kurumun İletişim Türleri
- Kurum Kültürü ve Performans
- Kurum Kültürü ve Değişim
- Aidiyet ve Kurumsal Bağlılık
- Sessizlik ve İletişime Etkisi
- Tükenmişlik ve Psikolojik Kontrat
- Aidiyet Yaratmanın Püf Noktaları
- Değerlendirme ve kapanış
Eğitim Yöntemi:
Eğitim öncesi anket uygulaması, interaktif anlatım, bireysel ve grup çalışmaları, uygulamalar, eğitim sonrası anket uygulamaları.
Katılımcı Profili;
- Tüm Çalışanlar
Süre;
- 1 Gün (16-18 Kişi)