Kalite Fonksiyonları Dağılımı (QFD)

Kalite Fonksiyon Dağılımı (QFD), 60’lı yıllarda Japonya’da, 80’li yıllarda Amerika’da ve 90’lı yıllarda Avrupa’da kullanılmaya başlanan bir ürün ve proses geliştirme sistematiğidir.  Konsept tasarımdan seri imalata kadar devam eden ürün ve proses geliştirme yolculuğunda uygulanan bu yöntem, 4 kalite evinden oluşmaktadır. Matris şeklindeki kalite evleri yardımı ile bir ürün hakkındaki müşteri istekleri teknik şartlara, teknik şartlar ürün özelliklerine, ürün özellikleri proses parametrelerine, proses parametreleri ise kontrol metotlarına dönüştürülür. Böylece tasarımcının değil, müşterinin beklentileri ürüne ve üretim proseslerine müşterinin beklentilerinin derecesine göre yansıtılmış olur.

İçerik

  • Giriş
  • Tanımlar
  • QFD’nin tarihçesi
  • Uygulama alanları
  • QFD’nin yararları
  • QFD metodolojisi
  • QFD’nin adımları
  • QFD uygulaması

Kazanılacak Yetkinlikler

  • Katılımcılar ürün ve proses tasarımında Kalite Fonksiyonları Dağılımı metodunu kullanarak müşterilerin beklentilerini ürüne ve prosese yansıtma yetkinliği kazanacaklardır.

Katılımcı Profili

  • Yeni ürün devreye alma ekiplerinde yer alan tüm çalışanlar

Süre

  • 2 Gün

İletişim

Ataşehir Bulvarı Metropol İstanbul İş Merkezi C1 Blok K.24 D.360

Ataşehir / İSTANBUL
0850 733 35 14
info@yalindanismanlik.com.tr

Bültene Abone Ol

Bize Ulaşın